I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, April 29, 2010

saat yang di nanti

Dalam 1 jam lebih lagi, saya akan menghadapi exam yang terakhir untuk sem ini...semua pengalaman sem ini di lalui dengan penuh kegembiraan, kesedihan, kestressan dan sebagainya. syukur ke hadrat ilahi, kerana dengan limpahnya, saya dapat meneruskan perjuangan walaupun hampir tertewas dan terjatuh.terima kasih kepada kawan2 yang banyak membantu. thank a lot to Raihan, Nadhirah, fiz, qhairina, suhaida, nurul akma, kawan2 PIBA semua, pimpinan PERDANA sesi baru dan sesi lepas, pimpinan persatuan silat cekak Ustaz Hanafi, dan geng2 silat cekak semua. segala kenangan akan tetap di simpan di sanubari...Pada sem kedua ini sangat mencabar bagi saya..di sini saya terpaksa menbahagi masa dengan sebaik2nya...mungkin sebelum ini, saya tidak suka untuk menbuat jadual masa..tapi insyaAllah pada masa akan datang akan di cuba..pada sem ini jugak. saya dapat mengetahui apa itu DAKWAH secara mendalam dan terperinci..Mungkin sebelum ini, saya pernah mendengar kalimah DAKWAH itu. cuma bab kata , seperti masuk telunga kanan dan keluar telinga kiri. dengan mempelajarinya baru saya ketahui yang tugas DAKWAH bukan tugas yang mudah..ia memerlukan pengorbanan dan kesetiaan yang sangat tinggi dalam memastikan ISLAM terus mekar di bumi ALLAH ini...emm...semoga saya terdiri di kalangan mereka2 yang sabar dalam menyeru agama Allah dengan semangat juang yang tinggi.walaupun sekarang cume ada semangat dan tidak cube di praktiskan...sem ini, saya belajar apa itu dakwah, tujuan dakwah, cabaran2 dakwah dan banyak lagi..mungkin sebelum ini saya cuma tahu apa itu dakwah je..kerana di sekolah pun ada persatuan badan dakwah.cuma saya yang tidak cuba melibatkan diri dalam persatuan tersebut.Ya Allah..baru ku tahu yang tugas dakwah wajib kepada semua..semoga kesedaran yang sedikit ini belum terlambat tuk kembali kepadaNya...harap2 kenangan sem 2 di ukm ni akan menjadi kenanagna yang terindah dalam diari hidup ini..sem 2 ni, saya mula berpersatuan..banyak memang banyak..sampaikan keluarga kat kampung semua terkejut..mereka bukan apa, cuma takut, aku yang tidak larat menghadapinya..syukran mak, ayah, adik, akak, abang n semua..dorongan kalian akan tetap di hatiku...tak sabar nak bertolak balik kelantan nanti..mesti banyak yang berubah..

No comments:

Post a Comment

diantara sahabat-sahabatku yang di sayangi..

diantara sahabat-sahabatku yang di sayangi..
di dalam kelas maharat